Význam barev nespočívá jen ve výsledném estetickém designu, ačkoli ten je bezpochyby nezanedbatelný. Zvolené barevné vzorce stisků přímo ovlivňují prožívání hotelových hostů. Ostatně, psychologické působení barev bylo opakovaně a důvěryhodně výzkumně prokázáno a úspěšné hotely využívají tato zjištění ve svůj marketingový prospěch. Bílá není barvou první volby hotelových textilií náhodou. Sněhově bílé prostírání působí čistě, svěže a vzdušně. Z pohledu hostů je zárukou nejvyšších hygienických standardů hotelu a tím i špičkové kvality služeb. Výsledný efekt je jednoduchý a současně luxusní.
Základní barvou ložního prostírání všech úspěšných hotelů jsou bezvadné bílé textilie. Bílá si však žádá i precizní prostírání. Shodné převisy, přímočaré sklady a dokonale vyrovnané plochy jsou nezbytným požadavkem tradičního hotelového stlaní. Výsledkem je výjimečná estetická dokonalost lůžka, která působí na hosta v každém okamžiku jeho užívání. Ideální nástavbou neutrálního podkladu stělání jsou výrazné barevné dekorace.
Vytváří dojem kontrastu a působí velmi esteticky. Dekorační textilie dávají posteli výraz. Volba designu dekorativních polštářů, přehozů a ozdobných přikrývek je věcí vkusu a odrazem atmosféry a stylu celého interiéru. Platí však základní pravidlo: syté barvy a výrazné vzory. Velmi oblíbené jsou honosné ložní dekorace v saténovém designu, ale také teplo působící tkaniny s delším vlasem až kožešinového provedení.
Trendem jsou luxusní a elegantní barvy, od zemitých odstínů, přes metalické až po mystickou černou. Vhodnou volbou je také pestrá barevnost v souladu s estetikou prostoru. Osvědčený je barevný soulad nebo komplementarita odstínů textilií a doplňků. Podobný barevný akcent může mít dekorační prostírání, závěsy i keramika.